FAQ (Ofte stillede Spørgsmål & Svar)

Er jeres udstyr godkendt og forsikret?
Ja, lovgivningen kræver, at det meste oppustelige udstyr er godkendt af f.eks. Force Technology. Udstyr fra SuperLEJ er altid godkendt hvor dette kræves.
SuperLEJ har udstyret ansvarsforsikret i TopDanmark forsikring.
Der opfordres i øvrigt at tegne supplerende forsikring for arrangementets afvikling.

Skal I vide hvor udstyret skal opstilles?
Ja, vi skal vide hvilken adresse udstyret skal opstilles på, da vores udstyr er GPS-tracket og der bliver sendt en alarm til SuperEvent, såfremt udstyret kommer udenfor det aftalte område. Derudover skal vi vide hvilket underlag det skal opstilles på, så I får det nødvendige tilbehør med til korrekt opstilling i forhold til sikkerhed og lovgivning.

Jeg er i tvivl om vores arrangement er kategoriseret som “offentligt” – kan I hjælpe mig med svar?
Hvis I afholder en privat fest eller lukket firmafest, er der ikke tale om et “offentligt arrangement”.
Hvis I lejer udstyr til f.eks. en byfest, åbent hus eller andet arrangement, hvor der kan komme besøgende “fra gaden”, vil der være tale om et “offentligt arrangement” og I skal ansøge det stedlige politi om en tilladelse til at opstille udstyret.
Det er altid vores anbefaling, at I kontakter det lokale politi (bevillingsafdelingen), for at høre om jeres arrangement er kategoriseret som “offentligt” eller “privat”.

SuperLEJ kan levere de nødvendige dokumenter i form af kontrolrapporter, tilsynsbøger og forsikringscertifikat, samt en vejledning til at ansøge om tilladelse hos politiet.
Prisen for denne service er kr. 300,- pr. enhed. Kontakt os for nærmere information.

Hvorfor koster det kr. 300,- at få support og adgang til jeres forsikringscertifikat & tilsynsbøger ved booking af udstyr til et offentligt arrangement?
Når et arrangement er offentligt er der ekstra administration forbundet med en booking, der sikret jer som arrangør, at alt lever op til gældende regler og lovgivning. Derfor koster det kr. 300,- at få adgang til vores dokumenter etc., når der er tale om et offentligt arrangement.
Beløbet dækker forskellige omkostninger i det arbejde der er forbundet med håndteringen af dokumenter og tilsynsbøger, samt evt. dialog med politiet, arrangør etc.

Skal der være nogen til stede ved levering og afhentning af lejet udstyr, hvis vi har booket SuperLEJ til levering/afhentning/opstilling/nedpakning?
Ja, der skal som udgangspunkt altid være minimum 1 person til at hjælpe ved opstilling/nedpakning, der skal være gode tilkørselsforhold for varevogn og parkering i umiddelbar nærhed af det sted hvor udstyret skal opstilles. D.v.s. ingen trapper eller stejle strækninger.
Bemærk desuden pladskrav for de forskellige events angivet på hjemmesiden.
Hvis det ikke er muligt at stille med en person, bedes dette venligst oplyses ved booking, så finder vi sammen en løsning.

Skal der være opsyn ved udstyret?
Ja, som arrangør (og derved lejer), er det jeres ansvar, at der er en myndig person (+18 år), som holder opsyn med udstyret og personen følger den instruktion i at betjene og føre tilsyn med udstyret og brugerne, som er nødvendig for en forsvarlig afvikling af den pågældende forlystelse.
Instruktion til opstilling/nedpakning og betjening/opsyn fremgår af SuperLEJ’s Quick-guide, som udleveres sammen med udstyret.

Hvornår kan vi afhente udstyr i Rødovre (ved selvhenter-leje)?
Det aftales ved booking eller i ugen op til arrangementet. Normalt kan I afhente dagen før og returnere dagen efter leje-dagen. I højsæsonen kan vi dog ikke garantere alle denne ekstra service.

Hvad hvis det regner/blæser og vi har booket en udendørs aktivitet til leje eller ud af huset?
Hvis du har booket events med instruktør ud-af-hus eller leje af udstyr, anbefaler vi at I har en indendørs løsning i tilfælde af regn. Det kan f.eks. være en sportshal, badmintonbane eller lignende. Alternativt skal aktiviteten indstilles imens det regner og genoptages, når det igen er tørvejr igen.

Der kan evt. komme ekstra omkostninger til rengøring/tørring, hvis du ikke selv har mulighed for at ordne dette. Du har mulighed for, at tegne en forsikring for returnering af vådt udstyr, således at du kun betaler 50% af omkostningen for tørring. Forsikringen skal tegnes og betales ved booking.

Oppustelige forlystelser må ikke benyttes ved vindhastighed over 5 på Beaufort-skalaen (ca. 38 km/t eller 8-10 m/s).

Hvad skal vi gøre, hvis der kommer regn?
Sluk og afmonter blæseren og sæt den i tørvejr. Pak udstyret sammen, eller som minimum foldes udstyret sammen, så regn i udstyret begrænses.
Sumodragter, Gladiator-køller, podier o.l., som indeholder skumgummi må ALDRIG bruges i regnvejr og skal tages indendørs ved regn. Når regn er overstået kan forlystelsen opstartes igen.

Hvad dækker “Forsikring vedr. vådt udstyr”?
Forsikringen skal tegnes/bestilles ved booking af udstyr og dækker tørring af udstyret, hvis det bliver vådt af regn eller dug. I må ikke lade udstyret ligge udfoldet i regn eller om natten.
Det er lejers ansvar, at begrænse vand i udstyret – se hvordan ovenfor.
OBS! dette er IKKE en afbestillings-forsikring!

Hvad er jeres betingelser for booking og afbestilling, f.eks. hvis vejrudsigten er dårlig?
Der er desværre ingen, som kan forudsige vejret med sikkerhed og når I booker udstyr til opstilling udendørs, vil der altid være en sandsynlighed for regn på dagen. Hvis det er byger, kan udstyret bruges “imellem” bygerne. Hvis vejrudsigten lover regn hele dagen, så kontakt os på kontoret, gerne dagen inden og hvis I har lejet udstyr til en weekend, kontakt os senest fredag formiddag, for at høre om mulighederne for, at ombytte det lejede udstyr til andet udstyr, som I evt. har plads til, at bruge indendørs i tørvejr. Dette koster ikke noget ekstra!
Det er desværre ikke muligt, at afbestille booket udstyr pga. dårligt vejr, da vi allerede ved booking har afsat udstyret til jer på dagen og derved sagt nej til andre kunder fra den dag I har booket frem til lejedagen.

Betingelser ved aflysning af ordrer op til kr. 5000,-:
Afbestilling af booket udstyr skal ske SKRIFTLIGT senest 21 dage inden arrangementet.
Ved aflysning 7-21 dage før lejedato betales et gebyr på 25% af fakturabeløbet (dog min. 500,- i administrations-gebyr).
Ved aflysning 3-7 dage før lejedato betales et gebyr på 50% af fakturabeløbet (dog min. 500,- i administrations-gebyr).
Ved aflysning 1-2 dage før eller samme dag som arrangementet er booket til, beholdes hele fakturabeløbet.

Særlige betingelser ved aflysning af større ordrer:
Bookinger foretaget mindre end 3 uger inden arrangement-dato er bindende og ikke kan aflyses eller ændres.
Ved ordrer over kr. 5.000,- gælder desuden at aflysning eller ned-justering skal ske senest 5 dage efter bekræftelse af booking, ellers betales et gebyr på 50% af fakturabeløbet.
Ved ordrer over kr. 5.000,- gælder desuden at aflysning eller ned-justering skal ske senest 21 dage inden arrangementet, ellers beholdes hele fakturabeløbet.
Se i øvrigt vores: BOOKINGBETINGELSER (Åbner i nyt vindue).

Det er ikke en optimal oplevelse for hverken lejer eller SuperEvent, såfremt udstyret ikke kan bruges på dagen. Derfor er det vores anbefaling, at I finder en indendørs løsning i tilfælde af dårligt vejr eller evt. venter med at booke til I kender vejrudsigten, selvfølgelig med forbehold for, at udstyret er ledigt så tæt på dagen.

Hvor meget fylder udstyret når det er pakket sammen?
Størrelse på pakket udstyr står anført ud for hver enkelt produkt, hvor du også kan se hvilke pladskrav der er nødvendig til udstyret.

Hvilken strøm skal der bruges til blæser til hoppeborg, eventudstyr etc.?
Der skal bruges alm. 230V, helst med egen fase, da der trækkes op til 7 ampere ved start af blæser.
Download løsblad med specifikationer for: Blæser til Hoppeborg (Strømforbrug for blæser er ca. 1,1 kW/timen)
OBS !!! Til Slushicemaskine, popcornmaskine og Candyfloss skal der være stik med Jord.
Der medfølger forlængerledning på ca. 20 meter. Hvis der er længere til en stikkontakt, skal I selv sørge for ekstra forlængere.
Bemærk venligst, at vi anbefaler, at der max er 20 meter til en stikkontakt og hvis I har booket flere enheder/udstyr, skal de gerne køre på hver sin gruppe/fase i el-tavlen, for at sikre nok strøm.

Får man nok forbrugsvarer med til Popcorn/Slushicemaskine?
Man får altid rigeligt forbrugsvarer i forhold til det antal gæster der oplyses ved booking. Hvis der er overskud af forbrugsvarer, som er i ubrudt emballage, tager vi det retur.

Hvor sent kan I afhente oppusteligt udstyr, som vi har lejet til vores fest/arrangement?
Vi afhenter normalt senest kl. 21.00 ved udendørs aktiviteter pga. lys & dug.
I højsæsonen kan det være nødvendigt/muligt at aftale afhentning senere, da vi ikke kan afhente alt udstyr på samme tid. Kontakt os pr. tlf. for yderligere information.

Kan SuperEvent levere på Fyn eller i Jylland?
Vi har vores EventCenter, lager & showroom I København. Det kan normalt ikke betale sig at SuperEvent stiller med personale, hvis afstanden er for stor, men kontakt os for prisforespørgsel på fragt af udstyr til Fyn/Jylland ved Gør-Det-Selv udlejning. De fleste af vores events kan man sagtens selv stå for. Vi leverer komplet “pakke” med vejledning i opstilling nedpakning, samt regler for event etc.

 Send forespørgsel om leje af udstyr

    Dit navn*

    Telefon*

    E-mail*

    Evt. Firmanavn

    Adresse

    Postnummer + By

    Start Tid:

    Slut tid:

    Ønsket udstyr:




    Opstilling
    Underlag

       

       

    Type Arrangement

    Ca. deltagerantal:

    Levering/afhentning:

    Evt. besked eller spørgsmål

    Se hvad du kan leje fra SuperLEJ.dk